Friday, May 2, 2008


BULAN MADU DI KAMPUNG SAMPIREUN

BAGI pasangan yang baru berkahwin ataupun masih mencari lokasi yang sesuai untuk berbulan madu, Kampung Sampireun Resort & Spa ada lokasi yang paling sesuai. Bukan sahaja tenang, damai dan tenteram, berada di sana seolah anda berada di dalam ‘syurga’.
Kampung Sampireun terletak di Bandung, Indonesia di daerah yang dikenali sebagai Garut. Berada di atas bukit, sudah tentu lokasi yang bakal anda kunjungi itu nyaman dan dingin. Jadi bertepatanlah bagi anda yang baru berkahwin mendapat cuaca yang diidam-idamkan itu.

Kampung Sampireun Resort & Spa adalah sebuah tempat pe-lancongan yang berkonsepkan sebuah perkampungan masyara-kat Sunda. Konsep yang penuh dengan keajaiban semula jadi itu bakal memberikan anda dan pasangan anda suasana yang amat romantik dan menakjubkan.
Di Kampung Sampireun anda akan dilayan seperti raja dan permaisuri. Setiap pagi, anda akan dihidangkan dengan sara-pan pagi makanan Sunda yang diberi nama Serapi. Serapi ialah satu jenis makanan yang diper-buat dari tepung, dibakar dan dicampur dengan santan dan gula merah. Rasanya amat enak. Yang menariknya, Serapi itu akan dihantar di setiap rumah dengan perahu dan Serapi itu juga di masak di atas perahu.
Kampung Sampireun mem-punyai 19 buah biji resort berlainan saiz yang keban-yakkannya terletak di gigi air. Setiap rumah akan dilengkapi dengan sebiji perahu untuk ke-gunaan sendiri sebagai ken-deraan untuk bersiar-siar dan memberi ikan-ikan jinak makan di tangan.
Bayangkanlah, di atas sebuah bukit, ada tasik. Dan kediaman anda terletak di tepi tasik semula jadi yang jernih dan bersih itu. Ikan-ikan kap jepun akan bermain-main di hadapan kediaman anda dan bilangan ikan akan ber-tambah banyak bila anda mem-bawa makanan untuk mereka.
Mungkin tidak keterlaluan bila dikatakan Kampung Sampireun ini adalah lokasi yang terbaik di Asia khususnya bagi pasangan yang ingin merasai hidup dalam kedamaian, keindahan dan suasana yang penuh romantika.
Kampung Sampireun Resort & Spa didirikan penempatan itu pada Januari 1999 dan dirasmikan oleh Menteri Pelancongan, Kesenian dan Budaya Indonesia, Marzuki Usman. Berada di atas tanah seluas 6 hektar itu dan dikelilingi oleh gunung ganang menjadikan Kampung Sampireun seolah kampung bunian yang amat cantik.
Bagi rakyat Malaysia, untuk ke sana amat mudah dan senang sekali. Dengan menaiki Air Asia dari Kuala Lumpur ke Bandung, dan kemudiannya dari Bandung ke Garut mengambil masa lebih kurang satu jam. Perjalanan dari Bandung ke Garut pula anda akan melalui sawah padi, perkampungan dan bukit bukau. Per-mandangan itu sungguh indah dan menarik.
Kampung Sampireun setakat ini telah dikunjungi oleh ramai pelancongan dari Amerika, Eropah, Jepun dan Timur Tengah.
Bagi mereka yang berminat untuk menempah atau menda-patkan keterangan lanjut tentang Kampung Sampireun ini, bolehlah hubungi +6281322552265 (telefon bimbit), +62542393394395 atau emel ke reservation@kampung sampireun.com

No comments: